ҰБТ-ге дайындық жүргізудің кешенді бағдарламасы
Ә.Әбуталипов атындағы №209 жалпы орта мектеп КММ ҰБТ-ге дайындық жүргізудің кешенді бағдарламасы Түгіскен-2018 жыл |
Тақырыбы: ҰБТ- сапалы білім игерудің негізі
Мақсаты:Білім сапасының жақсаруына жағдай жасау
Бағдарламаның міндеттері:
-әдістемелік, психо- педагогикалық технологиялық жағдай жасау арқылы ҰБТ өткізуге дайындық бағдарламаның іске асыру шараларын жүйелеу
-әдістемелік бағдар беру және әзірлемелерді іске асыруда тәжірибе алмасуларды ұйымдастыру
-мектептің обьективті даму бағытына іс жүзінде салыстыра бағалау жүргізу
-ҰБТ-ның жалпы ұпай санын бағалай отырып, ұжымдық түрде міндеттер жүктеу
-бағыт – бағдар берудің мазмұндылығын, білім сапасының жақсаруын, оқу жоспарының іске асуын, сабақ беру әдістерін, мұғалімнің дайындығын қадағалау
-ҰБТ қорытындысының нәтижелі болуына педагогикалық жұмыстың сапасын арттыру ---түлектердің білім деңгейін жоғарылату-өздігінен білім алуға және алған білімдерін тиімді пайдалануға дағдыландыру.
Білім сапасына әсер ететін негізгі параметрлер
- Мұғалімдердің сапалық құрамы;
- Білім беру мазмұны;
- Оны меңгерудің технологиясын, әдіс-тәсілдерін меңгерту;
- Мұғалімдердің оқыту әдісін меңгеру механизмінің қалыптасу деңгейін жоғарылату
- Білім беру жүйесінде мұғалімдерге педагогикалық-психологиялық жағынан қолдаулар көрсету;
- Қолайлы, маңызды жүктемелер беру
- Мұғалімдердің әлеуметтік жағдайын білу
- Оқу – тәрбие ортасы, қарым-қатынас деңгейі, психологиялық орта, ұйымда қолайлы жағдай туылуына көмектесу
- Педагогикалық мониторингтің жан-жақтылығын және тиімділігін арттыру
Күтілетін нәтиже
- мұғалім біліктілігін арттыру
- оқушының білімдегі сапа көрсеткішін көтеру
- ҰБТ бойынша жоғары пайызға жету
Ұйымдастыру. Бақылау. Басқару
ҰБТ-ге дайындаудың негізгі шарттары мынадай төмендегі қызметтерге бөлінеді:
Информация – аналитикалық,мақсатты – мотивацилық ,жоспарлы – болжамдық, ұйымдастыру- орындаушылық, бақылау- диагностикалық, енгізу- коррекциялау.
Информация – аналитикалық қызметтің тұтастығы ұстаздық мониторинг арқылы іске асады. ҰБТ- ге дайындық жөнінде мына жағдайда толық мағлұмат алуға болады:
Мониторинг жүргізу , технологиялық әдіс – тәсіл т.б информациялық жаңалықтардың сақталуы мен іске асуы жөнінде бағдарлау арқылы ҰБТ дайындығын нәтижелі және тиімді ету, қалыптасқан белгілі уақытта жүргізілетін басшылықтың тығыз араласуы арқылы іске асыру
Мониторинг жүргізудің ең тиімді пайдасы - оқушының жауапкершілігі мен ҰБТ – ге қалай дайындалуларын және оның негізгі пәндерге білімділігін анықтаудың бірден- бір тиімді әдісі болып отыр.
Мониторинг жүргізу - біртұтас ғылыми – білгірлік болжамдарын анықтауға апарар жол. Сонымен қатар ұстаздың жеке жұмыс жүргізуіндегі даусыз әдіскерлік пен сенімді жаңалықтың айнымас куәсі.
Мақсатты – мотивациялық қызмет ету барлық ұжымдық дайындықтың табысты іс- әрекетін көрсетеді. Мотивация оқушының жеке тұлғалық дамуын анықтауға да көмектеседі. Бұған оқушының психологиялық жай күйі ғана емес, арнайы ұйымдасқан білім беру әдіс -тәсілдері де қызмет атқарады.
Мектеп сонымен бірге ең маңызды әсер етуші ата-аналарды да ұмытпауы керек.Оларды ең негізгі бір көмекшілерге айналдыру қажет. Олармен бірге міндетті жұмыс түрлері ғана емес, оқушыға психо – педагогикалық демеуші міндетін жүктеу шарт.
Жоспарлы – болжам қызмет етудегі мектеп пен ұстаздар арасындағы қарым – қатынас- болашақтағы күнделікті және сапа көрсеткішін бақылаудың бірден- бір көрсеткіші болып табылады. Осы болжамды – диагностикамен жұмыс жасау әрбір оқушының кез келген материалды диалектикалық тұрғыдан талдай білуге,материалды топтай отырып қорытын-
дылап, түйіндей алуға, ең негізгісі мен маңыздысын ажырата алуға қамтамасыздығын байқадық.
Екінші ерекшелігі- оқушының өз-өзіне баға беруі, істеген істен қорытынды шығаруы, өзін - өзі өзектілендіруі, өзін - өзі бекітуі
ҰБТ - ға дайындауға қажетті құжаттардың тізімі
- ҰБТ – ға арналған семинарлардың материалы
- ҰБТ –ға дайындық сабағының бағдарламасы
- Осыған сай оқулық – жинақ, анықтамалық, жұмыс дәптері
- Оқушылар білімін байқау, тестілеу материалдарының портфолиесі:
А) ҰБТ-ң байқау тестісінің нәтижесінің картасы;
Ә) Талдау элементінің картасы;
Б) ҰБТ нәтижесінің жеке қағазы
В) ҰБТ-нің байқауында мұғалімдердің оқушыларының тест бойынша білмеген , жіберген тақырыптық қателері бойынша тақырыптық талдаулар, қалыс қалған бөлімдер мен тақырыптар бойынша жеке мұғалімдердің жүргізген жұмыстарын тексеру.
ҰБТ- ге дайындық ұсыныстары, қорытынды шешімдері
Кәсіптік бағыттары | Іс- шара | Мерзімі | Жауапты |
Мұғалімдерге әдістемелік педагогикалық көмек беру | 1.Теориялық семинар.ҰБТ-ге сай оқушыларды жаңа үлгіде бағалау сапасы 2.ҰБТ-ге дайындық жолдаудың әдіс тәсілдері: көмек ретінде әдістемеліктер жинау. 3. ҰБТ-ны өткізу жайында әдістемелік көрме жинау | қыркүйек желтоқсан қазан мамыр | Тех.хатшы әдістемелік кабинет Тех.хатшы Тех.хатшы |
Әдістемелік оқытумен қамтамасыз ету | 1.Әдебиеттер тізімін жасау. ҰБТ-ға дайындайтын мұғалімдерге көмек. 2.Оқушыларды ҰБТ-ға дайындау жолдары | қыркүйек желтоқсан жыл бойы | Әдістемелік кабинет Пән мұғалімдері |
ҰБТ-ға әдістемелік хабарлама, банк жинау | ҰБТ-ге байланысты электронды тестер мен мектепті қамтамасыз ету. 2. ҰБТ-ның өтуіне хабарлама, жаңалық дайындау | мамыр тамыз қыркүйек | Бағдарламашы әдістемелік бірлестік жетекшісі |
ҰБТ-ға әдістемелік дайындық жасау
Міндеті:
ҰБТ бойынша педагогикалық әдістемелік ұйымдастыру
ҰБТ бойынша әдістемелік хабарлама ұйымдастыру
ҰБТ бойынша ғылыми-әдістемелік ұйымдастыру
Мұғалімдерге әдістемелік көмек ұйымдастыру
Бағыттары:
Мұғалімдерге әдістемелік және педагогикалық қолдау көрсету
Әдістемелік оқу құралдарымен қамту.
Жоғары деңгейде әдістемелік жинақ материалдарын дайындау.
Инновациялық ұйымдастыру.
Ұстаздардың білім деңгейін көтеруді ұйымдастыру
ҰБТ -ның өтуіне мұғалімдерге әдістемелік көмек беру.
Мұғалімдерге әдістемелік кепілдеме жасау.
Семинар, дөңгелек стол, консультация, практика өткізу.
Мектеп әкімшілігінің жоспары
№ | Кәсіптік бағыттары | Іс – шаралар | Мерзімі | Жауапты |
1 | 1». Оқу жетістігін көрсететін бағалау – ҰБТ.» Теориялық семинар | Қыркүйек, желтоқсан | Директордың оіж орынбасары | |
2. «ҰБТ- ға дайындауға көмектесетін әдіс – тәсілдері». Әдістемелік құжаттар дайындау мұғ.ге көмекке | Қазан | Кітапханашы | ||
3. Әдістемелік құжаттар және педагогикалық тәжірибелерден жинақтарды жинап, ҰБТ жөнінде көрме жасау. | Мамыр | Кітапханашы | ||
2 | Оқу - әдістемелік | 1. Оқушыларды ҰБТ –ға дайындауға мұғалімдерге көмек ретінде ұсыныстары, әдеби тізім жасау. | Қыркүйек, желтоқсан | Кітапханашы |
2. Әдістемелік әдебиеттер, тестер, әдістемелік нұсқаулар ҰБТ – ға дайындау жөнінде «оқушыларды ҰБТ – ға дайындау» | Жыл басы | Кітапханашы | ||
3 | ҰБТ жөнінде ақпаратты - әдістемелік банк дайындау | 1. Электронды жүйеде тестілерді мектепте қамтамасыз ету | Мамыр | Әкімшілік |
2. ҰБТ өткізу жөнінде ақпаратты - әдістемелік база жасау. | Мамыр | Директордың оқу және тәрбие ісі жөніндегі орынбасары, техникалық хатшы | ||
ҰБТ өткізу жөнінде әдістемелік база | Хатшы | |||
4 | Инновациялық ұйым қажеттілігі, әрекеті | 1. Мұғалімдерге жекелей кеңес беру, жаңа педагогикалық технологияларды мақұлдау, авторлық факультативтерді арнайы курстар бойынша жаңа оқулықтарды мақұлдау. | Тамыз, қыркүйек | Ә.О. басшысы |
2. Оқушылардың ғылыми ізденісіне көмек беру. | қараша | Директордың оқу – ісі жөніндегі орынбасары | ||
3. Авторлық курстарды рецензиялау | Қыркүйек, мамыр | Әкімшілік | ||
4. ҰБТ мониторингін ұйымдастыруға көмек | Маусым | Хатшы | ||
5. «Авторлық курстарды жазудың негізгі талаптары» оқыту семинары. | Қыркүйек | Бағдарлы оқыту жөнін-гі орынбасары | ||
6.Жоба технологиясының әдісі | Қыркүйек | Оіж орынбасары | ||
5 | Мұғалімдердің білімін жетілдіру және оқытуды ұйымдастыру жұмыстары. | 1. Мұғалімдердің өз білімін көтеру жағдайын жасау | Жоспар бойынша | Әдістемелік бірлестік |
2. Облыстық, аудандық проблемалық курстарға шығуды ұйымдастыру | Кесте бойынша | әдістемелік жетекші | ||
3. Мұғалімдерді кәсіби мамандарға даярлау ҰБТ – ға дайындау | Жоспар бойынша | әдістемелік жетекші | ||
4. Оқушыларды ҰБТ-ға дайындау және осы жұмыстардың тәжірибесімен таныстыру Мұғалімнің іскерлік әдістерінің пайда болу факторы | Жыл бойы | Ә. Б. басшысы | ||
6. | Мұғалімдерге әдіс-к көмек көрсету | Күн тәртібінде кездесетін үрдістермен жұмыс ұйымдастыруға кеңес беру | Жыл бойы | Әдістемелік бөлме |
Әдістемелік жұмыстардағы тестілермен танысуда ашық сабақтарды ұйымдастыру | Жоспар бойынша | Әдітемелік басшылары | ||
«Оқушыларды ҰБТ-ға қалай дайындау керек» сұрақтар көлемінде білім беруді ұйымдастыру | Әкімшілік | |||
ҰБТ-ға мұғалімдерге әдістемелік әзірлемесінің ұсынысы | Әдістемелік жинақ шығару | Жыл бойы | Кітапханашы | |
2) Әдістемелік ұсыныс шығару | Жыл бойы | Кітапханашы | ||
Дөңгелек стол. Консул-я, семинар өткізу | Әлеуметтік психологиялық эксперимент | қараша | Психолог | |
Мұғалімдердің кәсіби қиыншылығы (ҰБТ қорытындысы бойынша) | қырқүйек | Оқу ісі жөніндегі орынбасары | ||
Пәндер бойынша тексеру тестілерді өткізу | Жыл бойы | Әкімшілік | ||
ҰБТ-ны өткізу жөнінде тәжірибе және үрдістер (дөңгелек стол) | маусым | Әкімшілік |
ҰБТ-ға дайындау жөнінде психо-педагогикалық қолдау
Мақсаты
- Бірыңғай ұлттық тесттілеуге дайындық кезінде стратегиялық және тактикалық тәртіптермен жұмыс істеу.
- Оқушыларды өздеріне сенуге, өздерін қадағалауға, өз қабілеттерін дамыту өз қолдарында екенін үйрету.
- Оқыту үрдісінде қатысушылардың қобалжу деңгейін түсірмеу, болдырмау
Міндеттері
- Түлектердің қобалжу деңгейін байқау
- Тестілеу алдында түлектермен психологиялық бағытта жұмыс жүргізу, олардың қабілеттерін анықтау.
ҰБТ-ға дайындық кезінде ата-аналармен, ұстаздармен, түлектермен жұмыс жүргізу
Оқушыларды ҰБТ-ға дайындауда мұғалімнің жұмыстары
1.Ұйымдастыру жұмыстары.
Білім үрдісінің қатысушыларын ҰБТ-ны ұйымдастыру және өткізу ережесімен таныстыру;
ҰБТ бұрыштары;
Проффориентациялық жұмыстар, 4 пәнді таңдау мақсатымен жоғары оқу орындарымен байланыс жасау;
Тоқсандық, қорытынды бағаларды әділетті қоюын қадағалау;
Аралық тестілер мониторингін жасау;
2. Информациялық жұмыстар.
ҰБТ мәселесінің әдістемелік кітаптарымен таныстыру үшін информациялық топ құру;
Нормативтік құжаттармен таныстыру;
3. Психологиялық дайындық.
Сынып жетекшілеріне , мұғалімдерге семинарлар өткізу;
Психологиялық тренингтер өткізу;
«Қолайсыздықты болдырмау жолы», тағы да басқа тақырыптарда сынып сағаттарын өткізу;
Оқушылардың теспен жұмыс жасау жүйесі;
Семинар, курстарға қатысу;
Бақылау сабақтарында тестер пайдалану;
Оқушылармен тест арқылы жұмыс жасаудың тиімді әдістерін үйрету;
Әр пәннен тест жұмыстарын жасау;
Мұғалімнің білім көтеру жоспарына ҰБТ-мәселесін енгізу;
Пән мұғалімінің жұмыс бағыттары
Диагностикалық бағыт | Æ | Жекелеген тақырыпта білім толықсыздығын анықтау | Æ | Тестілеу Сұхбаттасу Бақылау үзігі |
Практикалық бағыт | Æ | Жаңа білімді толықтыруға жағдай тудыру | Æ | Сабақтар, жеке жұмыстар, өздік жұмыс, факультативтік сабақтар |
Қадағалау бағыты | Æ | Тақырыпты меңгеру деңгейін қадағалау | Æ | Бақылау Тест тақырыбы |
Мұғалімнің диагностикалық жұмысы
Оқушының оқу-ісі материалдарын сараптау;
Оқу, ойлау қабілеттері мен іскерліктерін қалыптастыру деңгейлері;
Тиімді оқытуды анықтауда этно-мәдени лексикасын қолдану;
Өңдеу жұмыстарының нәтижесі;
Өзін-өзі жетілдіру жұмыстары;
МӘБ жетекшілеріне ұсыныс
Жиынға қатысушылардың белгіленген үрдістерінің маңыздылығына рұқсат беріледі.
-Білім беру жүйесін қазіргі жағдайға (модернизациялау) байланысты білім сапасын көтеру тікелей мұғалімнің кәсіби біліктілігіне және шығармашылығына тікелей қатысы бар
-Білім сапасын көтеру,оқушыға жағдай туғызу қажет
-Бірыңғай ұлттық тестілеу кезінде оқушыларды сапалы білім беруін қадағалау,мемлекеттік бақылау жасау
-Осыған байланысты бүкіл ауыл мектептерінде ҰБТ-ға дайындық жоспары Ә.Б жоспарымен сәйкестендірілсін, сонымен бірге мұғалімнің өз білімін көтеру жоспарында қарастырылсын.
ҰБТ тапсыратын оқушыларды дайындау кезінде М.Ә.Б жетекшілеріне ұсыныс: -11 сынып түлектеріне сабақ беретін мұғалімдердің кәсіби деңгейі және сапалық құрамы қамтылсын
-пән мұғалімдерінен оқытудың өлшемдері мен жүргізген мониторингі және өткізілген тестілердің талдауы қажет етіледі -ҰБТ дайындық кезінде мұғалімдерге әдістемелік көмек ұсыну
-жыл бойына практикалық семинарлар өткізу
-мектеп көлемінде жекелеген және топтық кеңес ұйымдастыру
-мектеп ішінде 11-сыныптарда тестілеу ұйымдастыру
-мектеп мұғалімдерін білім көтеру курстарына жіберу (облыстық БКИ көлемінде)
-ҰБТ кітапшалары бойынша пән мұғалімдерін тестілеу (білім жетілдіру курстары) көлемінде
-Мұғалімдердің кәсіби біліктілігін көтеру барысында ҰБТ кітапшасы бойынша пән мұғалімдерін тестілеу
-Облыстық БКИ жұмысын іске асыруға ұсыныс жасау
- Ата-аналарымен,оқушыларымен жұмыс жасау
-Оқу үрдісінде пән мұғалімдерінің дидактикалық жүйесін қамтамасыз етуі.
- Әр жылдары шыққан тест жинақтарын қолдану.
-Мектеп психологымен бірігіп түлектердің психо-эмоционалдық жағдайларын байқау.
-Психологиялық тренингтер өткізу,ҰБТ-ға дайындық өткізу жөнінде әдістемелік әзірлеме дайындау
Мұғалімнің жұмыс жүйесінің педагогикалық идеялары
- Арнайы жекелеп оқыту;
- Дифференциялық оқыту;
- Оқушының интеллектуалдық даму деңгейінің есебі;
- Әр оқушының белсенділігі тану үрдісіне қатыстыру;
- Білім сатысының үздіксіздігі және...
- Оқыту деңгейінің диагностикасы;
- Өзін- өзі көрсетуіне мүмкіншілік беру;
- Жетістікке жағдай тудыру;
- Коммуникативтік дағдыда тәрбиелеу;
- Жеке тұлғалық бағытта оқыту теориясына сүйену;
Жаңашыл ұстаздардың қызметі
- Жобалаушы-конструктивті мұғалімнің қызметі;
- Этно-мәдени лексиканы шығармашылық тапсырмалар арқылы қолдану;
- Жобалаушы бағдарлама жұмысының әдістемелік тақырыбы:
- Техникалық карта жасау;
- Мұғалімнің диагностикалық іс-әрекетін анықтау;
Бағдарламаны орындау кезінде туындайтын мәселелер мен қиындықтар
«ҰБТ-ға дайындық» бағдарламасын толық орындау кезінде төмендегі мәселелер мен қиындықтар кездеседі:
- сапалы білім алуға оқушылар мен ата-аналардың ынтасыздығы;
-оқушылар мен ата-аналардың денсаулығына байланысты туындайтын мәселелер;
-ата-аналарының төмен білімінің деңгейі;
-оқушының өзіндік даму, өзіндік білім көтеруінің төмен деңгейде болуы;
-оқушының өзін-өздері төмен бағалауы және көбіне өзі таңдаған мамандыққа деген қажеттілік емес бұл пәнді басқа пәндерге қарағанда оңай деп тануы
-ҰБТ- ға қажетті оқулықтардың өте қымбаттығынан оқушылардың көбінің оқулықтармен толық қамтамасыз етілмеуі
ҰБТ-нің тиімді жақтары
1.Оқушылар бағдарламаны толық қамтып дайындалуға талпынады
2.Қосымша сабақтар алады
3.Ата- аналардың баланы оқытып-тәрбиелеуде жауапкершілігі артады
4.Тестілеу арқылы өз білімдерінің деңгейін біліп,білмейтіндерін меңгереді
5. Мұғалімдердің,мектеп басшыларының оқушылармен жұмысы артады
6.Мұғалімдер өз білімдерін жан-жақты көтереді
7.Жалпы жұртшылықтың білімге деген көзқарасы өзгеріп,назарға алады
8.Мұғалім,ата-ана,оқушы арасында байланыс артады
9.Оқушылардың біліміне әділ баға қойылады
10.Мұғалімдердің де еңбегі әділ бағаланады